Veel gestelde vragen
Ik heb een paar keer gebeld maar jullie nemen niet op. Hoe kan ik jullie het beste bereiken?
We zijn momenteel heel erg druk. Dat willen we niet als excuus gebruiken en we willen u graag van dienst zijn. Stelt u daarom uw vraag bijvoorkeur per mail of Whatsapp. Beiden zijn via onze webshop in te schakelen rechts onderin het scherm.
Hoeveel sleutels worden er bij een slot meegeleverd?
Dat is per slot en merk verschillend. Volgens de regels mogen er maximaal 3 sleutels bij een ART gekeurd slot en 5 sleutels bij een SCM gekeurd slot worden meegeleverd. U kunt natuurlijk achteraf een sleutel laten bijmaken. Daarvoor verwijzen we u graag naar Jutkey. Uiteraard mag u ook alijd contact met ons opnemen. Vraag echter bij een gekeurd slot eerst na wat uw verzekeraar aan eisen stelt.
Welk keurmerk heeft mijn slot nodig?
Er zijn verschillende keurmerken voor sloten. De bekendste in Nederland is misschien wel het ART keurmerk van Stichting ART. Daarnaast heb je nog het SCM keurmerk voor vaartuigen en keurmerken als Sold Secure. Voordat je een slot aanschaft is het verstandig eerst je verzekeraar te raadplegen. Zij bepalen uiteindelijk welk keurmerk en eventueel type slot ze accepteren.
Over het algemeen geldt:
- ART1 voor vaartuigen
- ART2 voor fietsen
- ART3 voor scooters en brommers
- ART4 voor scooters en motoren
- ART5 voor motoren
Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd en krijg ik daar bericht van?
We hebben heel veel artikelen op voorraad. Die worden veelal nog dezelfde dag verzonden, mits voor een bepaalde tijd besteld. Hoe laat staat bij ieder artikel. Andere artikelen hebben vaak een levertijd van 1-2 werkdagen.
Als we uw bestelling gaan inpakken dan krijgt u daarvan van ons bericht. Apart daarvan krijgt u een mail met de T&T informatie. Kijk voor de zekerheid ook uw spam map na.
Ik wil mijn bestelling terugsturen. Hoe doe ik dat?
Wij vinden het altijd jammer wanneer onze klanten een bestelling terugsturen. Wij streven naar een 100% tevredenheid. Ruilen, shoptegoed of uw geld terug. Alles is mogelijk. Neemt u voor de mogelijkheden contact met ons op via [email protected].
Bent u al zeker van uw zaak dan kunt op onze pagina Verzenden & retourneren een formulier invullen.
Help ik ben mijn sleutels kwijt. Wat nu?
Als u een gekeurd slot heeft gekocht dan staat op de sleutels een nummer gegraveerd of er is een apart label meegeleverd. Met dit nummer kunt u nieuwe sleutels bestellen of bij bestellen. Een slotnummer werkt niet. U kunt sleutels via ons bestellen maar in veel gevallen is het sneller en goedkoper dit via Jutkey te doen. Zij zijn daarin gespecialiseerd.
Help ik krijg mijn slot niet meer open. Wat nu?
In bijna alle gevallen helpt het al wanneer u de cilinder schoon blaast en vervolgens met wat slotspray of WD40 insmeert. Mocht dat niet helpen dan neemt u het beste even contact met ons op via [email protected]. Wij helpen u graag verder.
Welke band heb ik nodig?
Om te weten welke maat binnenband je nodig hebt, gewoon even kijken op de wang van je buitenband of op je oude binnenband. De bandenmaat wordt aangegeven in ETRO aanduiding. Bijvoorbeeld 40-622. Dan is 40 de breedte van de band en 622 de diameter. Op dezelfde manier kies je de juiste binnenband erbij.
Bij binnenbanden kennen we 3 soorten ventielen. Hieronder zie je welke:
Wat is een vouwband?
Een vouwband is een fietsband met een bijzondere draadkern. De draadkern is niet van staaldraad, maar van een bundel kevlarvezels. Hierdoor is de band eenvoudig op te vouwen en wordt, afhankelijk van de bandmaat ongeveer 50-90 gram lichter.
Ik heb een artikel gekocht dat in de aanbieding was. Kan ik dat wel terugsturen?
Jazeker. Wij nemen alle artikelen retour. Niet goed = geld terug.